Innovation

InfoCamere incontra la Street Art
 
 
 
 

iSKILL

Skills and tools at the service of innovation
Thinking outside the box, leaving pre-formed and "copy-and-paste" strategies behind to experiment with new ways of thinking and new paradigms of action, in a constant synergism between hard and soft skill: this is the logic of continuous innovation, the original vision behind InfoCamere. Because the future is creativity and organisation, genius and system, vision and sharing. Taking part in this process means implementing the principle of simplification, distributing easy-to-use tools so that everybody can live in the age of access. .

 

Download brochure

New Co-ordinates for business?

The concept of customer pain, attention to the pain of your customer.

If you satisfy that need and that requirement, you have found the solution.

 

Il 18 ottobre si è tenuto a Roma presso il Tempio di Adriano  #TIPOHack, il primo hackathon italiano dedicato ai giovani NEET “Not (engaged) in education, employment or training”, una condizione di esclusione che riguarda 1 giovane su 4 nella fascia dai 18 ai 29 anni che in Italia non studia e non lavora.

L’Evento è stato organizzato dall'Associazione InnovaFiducia con Fondazione TIM, InfoCamere e con il supporto della Camera di Commercio di Roma.

L'obiettivo dell'hackathon era quello di raccogliere proposte per un nuovo spazio digitale pensato per  costruire relazioni attraverso lo scambio di esperienze e contenuti ed acquisire gli strumenti per conoscere più da vicino il mondo del lavoro e le opportunità legate a progetti di auto-imprenditorialità, come quelli realizzati dalle quasi 10mila startup innovative iscritte alle Camere di commercio.